Najveća hrvatska baza restorana i recepata

Riječke gastronomske luke, naziv je novog projekta kojeg je pokrenula TZ grada Rijeke u suradnji s riječkim poduzećem Abisal, Klub Gastronaut. Cilj projekta je povezivanja ugostiteljskih objekata prehrane u zajedničku priču s marketinškim potencijalom; izgradnja gastronomskog brenda koji se nadovezuje na brend grada Rijeke kao lučkog grada te podrška u profiliranju ugostiteljskih objekata i dizanje ukupne kvalitete i prepoznatljivosti riječke ugostiteljske ponude.


Riječ luka sama po sebi izaziva pozitivne asocijacije (sakriti se u luku od loših vremenskih uvjeta, osjećati se zaštićeno, okrijepiti se, napuniti zalihe, iz luke se obično isplovljava u boljem stanju nego što se u nju ulazi). Te asocijacije vezane uz luke, u Rijeci se prenose i na druge segmente života. Mnogi ugostiteljski objekti grada već i sada funkcioniraju kao male „luke“ u prenesenom smislu.
Neograničen je broj luka u kojima se ugostiteljski objekti mogu prepoznati, a neke od njih su i romantične luke; obiteljske luke;  poslovne luke; ribarske luke;  veganske luke; luke za vinske znalce; japanske luke…


Obrazac za kandidaturu je svim ugostiteljima Rijeke na raspolaganju on-line, a ugostitelji čije se e-mail adrese nalaze u bazama podataka TZ grada Rijeke i portala Gastronaut.hr su ga ovih dana dobili i na svoje e-mail adrese pod naslovom "Koja ste vi gastronomska luka?". 
Kandidature za titule pojedinih luka, ugostitelji koji smatraju da ispunjavaju uvijete trebaju argumentirati i  obrazložiti prema traženim propozicijama, koje provjeravaju i potvrđuju organizatori projekta. Prvi nositelji titula različitih Riječkih gastronomskih luka biti će proglašeni već krajem ožujka / početkom travnja 2022.   


Trenutačno su pod novim brendom Riječke gastronomske luke, ugostiteljima za kandidature na raspolaganju:
□    Poslovna luka – restorani koji se kandidiraju za titulu Poslovne luke, trebali bi imati najbolji dostupan Wi-Fi, dovoljno razmaknute stolove, po mogućnosti separe za sastanke, mogućnosti različitih načina plaćanja računa, a poželjan je i parking ukoliko se nalaze van užeg centra grada.
□    Romantična luka -  restorani titulu trebaju opravdati i uređenjem, dekoracijama, ponudom jela među kojima su i ona čijim se namirnicama pridaju posebna svojstva – čokolada, tartufi, školjke…
□    Obiteljska luka – restorani trebaju imati dječji kutak za igru, kutak za presvlačenje beba; mogućnost organiziranja raznih proslava, prilagođene dječje menije te igre ili  bojalice koje mogu okupirati pažnju djeteta za stolom.
□    Luka za vinske znalce – restoran treba imati barem 30 vrsta vina u ponudi, vinsku kartu razrađenu po vinogorjima ili sortama s opisima vina, a osoblje znanje o slaganju vina s hranom, serviranju i dekantiranju.
□    Pivska luka – restoran treba imati najmanje 20 vrsta piva u ponudi, a osoblje znanje o slaganju piva s jelima.
□    Luka lokalnih namirnica – najmanje 70 % glavnih proizvoda iz vlastite proizvodnje ili od lokalnih dobavljača, potkrijepljeno dokumentacijom.
□    Veganska luka – najmanje 7 jela u ponudi koja zadovoljavaju veganske standarde - jela bazirana na mahunarkama, cjelovitim žitaricama,  grahoricama, orašastim plodovima, voću, povrću, sjemenkama (bez mlijeka, jaja, meda, želatine…).
□    Ribarska luka – ugostitelji bi trebali moći svoju titulu opravdati i dokumentacijom koja dokazuje vlastiti ribarski obrt ili ugovore s ribarima.
□    Luke posebnosti – u ovu kategoriju spadaju restorani koji mogu ponudom i uslugom argumentirati posebnost svoje ponude usluge i ambijenta te predložiti marketinški prihvatljiv naziv za svoju luku. U ovoj se kategoriji mogu kandidirati i restorani specijalizirani za kuhinje drugih destinacija i zemalja pod uvjetom da imaju u ponudi najmanje 7 jela karakteristična za kuhinju za koju se kandidiraju, meni preveden na jezik zemlje čiju kuhinju zastupaju i barem jednog zaposlenog koji taj jezik govori.

Organizatori su voljni ovu listu luka nadopuniti s prijedlozima ugostitelja za koje procijene da u svom nazivu i sadržaju nose marketinški potencijal – poruke o specifičnoj ponudi i usluzi koja može biti zanimljiva građanima Rijeke i njihovim gostima.

Rok za prijavu ugostitelja je 15. veljače 2022. g. s time da ugostitelji koji tek planiraju uskladiti ponudu s propozicijama pojedinih luka do tog datuma mogu zatražiti produžetak roka za tri tjedna.


Obrazac za kandidaturu ugostitelja

Projekt je financiran sredstvima TZ grada Rijeke.


Inicijatorica projekta Riječke gastronomske luke je Riječanka Karin Mimica, koja potpisuje i dva najdugovječnija brenda kvalitete u hrvatskom ugostiteljstvu – Restaurant Croatica i Gastronaut te više desetaka stručnih skupova i projekata vezanih uz pozicioniranje i brendiranje gastronomije u turizmu.


TZ grada Rijeke planira u suradnji s Gastronautima organizirati i niz edukativnih radionica za ugostitelje, a o temama o kojima se žele educirati odlučuju ugostitelji anketom koja je u produžetku obrasca za kandidaturu Riječkih gastronomskih luka.