Hrvatski poduzetnici nalaze se pred novom velikom digitalnom tranzicijom. Od 1. siječnja 2026. godine na snagu stupaju pravila Fiskalizacije 2.0, sustava koji donosi obavezno uvođenje eRačuna u poslovanju između poslovnih subjekata. Iako promjena donosi administrativno rasterećenje i kraj fizičkih arhiva, mnogi poduzetnici još uvijek imaju pitanja o koracima koje moraju poduzeti.
Odmah je bitno napomenuti da se ove promjene ne odnose samo na velike tvrtke i poduzetnike. Nova pravila obuhvaćaju apsolutno sve gospodarske subjekte, uključujući i paušaliste. Dakle, ako izdajete račune drugim poslovnim subjektima, Fiskalizacija 2.0 postaje vaša stvarnost.
Ključno pitanje koje si mnogi postavljaju jest: "Što točno moram napraviti do 1. siječnja 2026. kako bih mogao normalno poslovati?". Odgovor leži u razumijevanju dva odvojena, ali sada povezana procesa.
- Proširena Fiskalizacija 1.0: Postojeći sustav fiskalizacije računa prema krajnjim potrošačima (pojedincima) se proširuje. Od 2026. bit će potrebno fiskalizirati sve B2C račune, bez obzira na način plaćanja, uključujući i one plaćene transakcijski.
- eRačun (B2B): Uvodi se potpuno novi sustav obaveznog izdavanja i primanja eRačuna u strukturiranom, digitalnom formatu. Ne, to nije PDF poslan e-mailom. Bitno je napomenuti da svi poduzetnici, čak i oni izvan sustava PDV-a, moraju zaprimati eRačune.
Za poduzetnike to znači da moraju pronaći rješenje koje može istovremeno upravljati i proširenom B2C fiskalizacijom i novim B2B sustavom eRačuna. Uz to, da bi se uskladili sa zakonom, poduzetnici moraju proći kroz nekoliko ključnih koraka. Dva najvažnija su odabir odgovarajućeg tehničkog rješenja i, što je presudno za eRačune, odabir informacijskog posrednika. Informacijski posrednik je tvrtka koja ima tehničko i zakonsko odobrenje za slanje, primanje i obradu eRačuna u ime poduzetnika.
Upravo tu na scenu stupa Parra, aplikacija osmišljena kao digitalni saveznik za bezbolan prijelaz u novi sustav. Parra nije samo aplikacija za eRačune, već kompletna usluga za poduzetnike koju pruža tvrtka Aestus, službeno licencirani informacijski posrednik pri Poreznoj upravi. Ta činjenica poduzetnicima drastično pojednostavljuje proces prilagodbe na nove propise jer su odabirom Parre, istovremeno riješili i pitanje softvera za izdavanje računa i pitanje obaveznog informacijskog posrednika i izbjegli duple troškove.
Jedna aplikacija za sve procese
Parra je dizajnirana da unutar jedne aplikacije spaja više funkcionalnosti koje osnažuju poduzetnike. Aplikacija omogućuje:
- Izdavanje i primanje eRačuna (B2B i B2G) kao licencirani informacijski posrednik
- Fiskalizaciju računa prema fizičkim osobama (B2C)
- Pretvaranje ponude u fiskalizirani račun jednim klikom
- Jednostavnu razmjenu podataka s računovodstvom.
Kako bi im maksimalno olakšali tranziciju i uklonili financijski rizik, Parra poduzetnicima nudi posebne uvjete. Svima njima je korištenje svih Parra paketa potpuno besplatno do 30. lipnja 2026. godine.
Ono što je najvažnije, ponuda dolazi bez ikakve ugovorne obveze. Poduzetnici mogu u potpunosti implementirati novo rješenje i isprobati sve funkcionalnosti bez skrivenih troškova. To je prilika da se Fiskalizacija 2.0 iskoristi kao stvarna prilika za digitalizaciju poslovanja.
