Najveća hrvatska baza restorana i recepata

Magareće mlijeko, sladoled od grobničkog sira, drenjule u likeru, fritule s bakalarom, Kostrenske lignje kapetana Ante, Halubajska štrudla, Viškovska maneštra od bobići i presnac, Bakarska vodica, baškot i torta, Kastavska vina, Palenta kompirica, Tartarski biftek Ritam zvončara, likeri i rakije,  craft pive iz Dvorca Frankopan, pet vrsta Riječkih kockica,

sve ćete to moći probati 

na Trsatskom kaštelu u Rijeci, u ponedjeljak, 15. rujna 2025. od 16h - 21h. Početak predstavljanja je u 17 h. Predviđeni termin 10. rujan je pomaknut zbog loše vremenske prognoze. 

Mozaik okusa, mozak doživljaja će nam sa svojim partnerima prezentirati turističke zajednice Rijeke i Riječkog prstena:

Kastav je poznat po vinskim manifestacijama te autohtonom vinu belica kome je posvećen i Interpretacijski centar kuća belice. S kastavskim vinima koja osvajaju i brojne nagrade, u restoranima Oštarija Fortica i Kukuriku se sljubljuju delicije koje spajaju šumu i more.  Na njihovom štandu možete upoznati članove Udruge belica te kušati vina vinarije Kapić.  


Na Viškovu su povezani tradicija te gastronomska i kulturna baština. Tradicionalna jela sa žlicom i brojni specijaliteti pripremljeni po starim  receptima, Kuća halubajskih zvončara, rodna kuća kompozitora Ronjgova te šetnja uz suhozide čine Viškovo mjestom u kojem se baština ne samo čuva, već i svakodnevno živi – na tanjuru, u zvuku i krajoliku. 
Na njihovom štandu moći ćete probati: Tartar biftek od svjezeg mesa iz domaceg, kvarnerskog uzgoja u izvedbi chefa restorana Jist Nikole Butka, moderan uvod u tradiciju koji kao što zvuk zvončara najavljuje dolazak proljeća, najavljuje dolazak topline jela na žlicu: Viškovsku maneštru od bobići i presnac konobe Kume, Zlate Bezjak; te fritule i Halubajsku štrudlu restorana Zvončar, Dejana Pejovića.  

Čavle i Jelenje su poznati po palenti kompirici, grobničkom siru, mesnicama i mesnim specijalitetima.  Tu su i šetnice uz Riječnu, Mlikaričin put, Gašparov mlin i obronci idealni za šetnje i ispaše. Na štandu vas čekaju sirana Frankulin koja će ponuditi grobničke sireve za kušanje i kupnju; članovi Udruge Palentar s palentom kompiricom od  kukuruznog brašna muke, kojeg proizvodi Nataša Maršanić u Gašparovom mlinu te chef Tomaž Maglica, Karuba d.o.o. s keksima od palente i sladoledom od grobničkog sira koji se nalazi u ponudi restorana Aerosteak. 

Iz Kostrene su potekli brojni kapetani, a restorani Anić, Green garden, konoba More, Paris i Vidikovac su na svoje menije uvrstili jela koja su im posvećena. Svi nude i tradicionalne Lignje na kostrenski s palentom, a na štandu Kostrene će nam Kostrenske lignje kapetana Ante ponuditi chef Kristjan Kozmić iz konobe More. Ispričati će nam i priču o jednom od najstarijih ronilačkih centara i moru u koje ronioci ulaze iz njihove konobe. Na morsku i pomorsku baštinu Kostrene podsjeća i interpetacijski centar Kuća kostrenskih pomoraca. Kako biste bili "zdravi k'o dren", OPG Kos će ponuditi na degustaciju i prodaju liker od drenjule "DrenKo", drenjule u likeru, pekmez od drenjule te čokoladni kolač sa pekmezom od drenjule. Moći će se kušati i Kostrenska torta koju proizvodi slastičarna Snjeguljica, a nude je i pojedini kostrenski restorani. 

Bakar se predstavlja sa svojim poznatim brendovima: Bakarskim baškotima koje su pomorci nosili na svoja putovanja svijetom, Bakarskom tortom i Starom Bakarskom vodicom za koju grožđe sazrijeva na Bakarskim prezidima. Za njihovim štandom biti će Bakarska gospoda i kapetani, Gradska straža Bakar i Bakarska žena te Poljeprivredna zadruga Dolčina. Kroz projekt Jačanja gastronomskog imagea Rijeke i Riječkog prstena, bakarski baškot je implementiran i u ugostiteljsku ponudu, pa ćete ga tako moći pronaći na jesenjim menijima uz brudet u restoranu Ribarnica, Bakarskoj konobi i Vidikovcu iz kojeg se pruža pogled na Bakarski zaljev te uz sezonsku juhu restorana Green garden. U Bakarskom zaljevu se kroz povijest lovila tuna, a Bakar je poznat i po tradiciji pomorstva i bogatstvu pitke vode kroz Oživljene bakarske špine

Kraljevica  je poznata po baštini Zrinskih i Frankopana, tunerama i brodogradnji. U čast brodograditeljskoj tradiciji ugostitelji nude i Jela sa škvera. Na štandu ćete moći isprobati craft pive Gajetansku i Škveranku konobe Fran Krsto Frankopan  koje su vezane uz lokalne priče i obilježja Kraljevice. Prezentaciju prate i članice KUD-a Lanterna koje će u prigodnim nošnjama dijeliti domaće suhe smokve iz Nevenove zelene tržnice. Svoju ponudu će prezentirati i Farma magaraca iz Šmrike, odnosno OPG-a Lucić koji će ponuditi i kušanje magarećeg mlijeka. 


Kvarner postaje Europska regija gastronomije 2026, a jedan od ciljeva projekta Jačanja gastronomskog imagea Rijeke i Riječkog prstena, čiji je sastavni dio event na Trsatu  je produženje boravka gostiju kojima je gastronomija jedan od motiva putovanja. Titule Riječkih gastronomskih luka lokalnih namirnica već sada nosi 10 restorana, a  titule Riječkih gastronomskih ribarskih luka 9 restorana. Sve više restorana osmišljava svoje Riječke kockice - mala kockasta jela koja kroz okuse pričaju priču o povijesti Rijeke. Budući da je Rijeka idealna polazišna točka za otkrivanje autentičnih okusa destinacija Riječkog prstena, na  štandu TZ grada Rijeke  prezentiraju se Jadran hoteli Rijeka i Hilton Costabela, koji će  ponuditi na kušanje svoje nove gastronomske kreacije Riječkih kockica. Tonkine fritule ponuditi će crne fritule alla Morčić s bakalarom. Suza T.B. će ponuditi Laval – Kvarnerski pelinkovac, koji nosi ime i priču vojskovođe Lavala Nugenta, obnovitelja Trsatskog kaštela te Laval Spritz, osvježavajući koktel koji spaja tradiciju i moderni doživljaj. 

Program će voditi Neno Pavinčić. 


Projekt Jačanja gastronomskog imagea Rijeke i Riječkog prstena provodi Turistička zajednica grada Rijeke u suradnji s riječkim poduzećem Abisal, Gastronaut i turističkim zajednicama Riječkog prstena TZ Kostrena, TZ grada Bakara, TZ Kraljevica, TZ Čavle, TZO Jelenje, TZO Viškovo i TZ Kastav. U projektu sudjeluju ugostitelji i proizvođači hrane i pića s područja Rijeke i Riječkog prstena. Događanju na Trsatu je prethodila analiza potencijala Riječkog prstena te edukacije i radionice s ugostiteljima. Trenutačno se radi na implementaciji tema s najvećim potencijalima jačanja lokalnih gastronomskih brendova u ugostiteljsku ponudu, kao pripremu za zajednički marketing. Projekt subvencionira Hrvatska turistička zajednica.