Najveća hrvatska baza restorana i recepata

Cikla

Ponedjeljak, 06. ožujka 2017.

Crveni, okrugli, tvrdi korijen cikle (lat. Beta vulgaris) je poznat po svojim ljekovitim svojstvima. Važan je izvor kalija, a i listovi cikle uz kalij sadrže veliku količinu vitamina A, željeza i beta karotena. Zbog obilja vlakna, cikla pomaže kod snižavanja razine kolesterola u krvi. Ima jako malo kalorija, zbog toga se često preporuča u raznim dijetama. Kao povrće je bila cijenjena i u doba starih Grka i Rimljana, a male cikle koristilo se u zdravstvene svrhe. Cikla postaje ponovo vrlo popularna sredinom devedesetih godina, a danas je sastavni dio mnogih specijaliteta ruske, skandinavske i europske kuhinje. Poželjno je kupovati ciklu tvrde, glatke i neoštećene površine. Manje cikle su mekše, a one koje prelaze promjer od 6 cm žilavije. Najbolje su sirove, naribane u salatama. Cikla može u hladnjaku izdržati nekoliko tjedana, a poželjno ju je držati u plastičnim posudama. Komadić cikle kuhan s krumpirom, rižom ili tjesteninom oboji sve namirnice u ružičastu boju. Ciklu za samostalnu konzumaciju kuhajte na način da je najprije isperite pod mlazom hladne vode, ali nemojte oguliti korijen, jer će izgubiti svoju žarku crvenu boju. Potom je narežite na komade i kuhajte u slanoj vodi 40-tak minuta. Ako odstoji skuhana jedan dan, dobiva na okusu. Kuhanu ciklu ogulite i kao takvu je možete koristiti u raznim salatama, umacima, juhama...
Iz naše baze recepata preporučamo: Salatu od cikleŠpundruUkrajinski miješani borščEndiviju u vinegret umakuRužičastu rižu i Ružičasti Calzone.
Marin Selak